sobota, 4 marca 2017

ABC Data - nowa spółka w portfelu


http://www.abcdata.com.pl/

Na początku lutego tego oczywiście roku postanowiłem o powiększeniu portfela o kolejną spółkę. Mimo, że deklarowałem tu kiedyś, że mój portfel akcji zostanie już niezmieniony znalazły się wolne środki z którymi coś trzeba było zrobić i padło na zakup  akcji, a konkretnie w portfelu zagościła ABCData oczywiście na długi termin.
Inną sprawą jest próba zmniejszenia dominacji MCI w portfelu i po zakupie kolejnej spółki procentowy udział MCI uległ zmniejszeniu. Kolejna rzecz to dołączenie do portfela spółki dywidendowej, a ABC Data już 5 rok z rzędu ją wypłaca jak poniżej w tabelce:


DataZdarzenieNominalnieDzielnik
Śro, 22 Cze 2016Dywidenda 11.14%0.391.12540193
Pon, 22 Cze 2015Dywidenda 9.47%0.319891.10465116
Czw, 26 Cze 2014Dywidenda 8.28%0.289581.09022556
Czw, 5 Wrz 2013Dywidenda 5.54%0.177071.05867971
Śro, 12 Wrz 2012Dywidenda 7.80%0.111511.08465608

Dywidendy jak widać są coraz wyższe i w tym roku też pewnie będzie szansa na całkiem przyzwoitą. Spółkę kupowałem w średniej cenie 2,20 łącznie 6000 akcji. Wybór padł już dość dawno jednak od 2 kwartału zeszłego roku kurs zaczął spadać i trzeba było parę miesięcy poczekać. Na wykresie poniżej widać jak to mniej więcej wyglądało:


Od kwietnia 2016 trend zmienił się na spadkowy i lokalne minimum osiągnął na przełomie listopada i grudnia 2016 (cena 1,83). Akcje ABCDaty kupowałem na początku lutego 2017 w cenie 2,20, 6K i w mojej opinii była to dobra okazja. 
Dlaczego zatem mimo, że spółka raportowała dość przyzwoite wyniki finansowe kurs akcji aż tak mocno spadał ? Tutaj akurat sprawa wydaje się jasna, a było to nic innego jak tylko kontrola skarbowa i postępowanie w sprawie ewentualnych nieprawidłowości w sprawie odprowadzania podatku VAT. Reakcją dotychczasowych inwestorów była ucieczka z akcji ABCDaty i naturalny spadek ich wartości.
Ostatecznie w połowie grudnia 2016 spółka podała w komunikacie że Urząd Skarbowy umorzył postępowanie wobec spółki uznając rozliczenia podatkowe za prawidłowe. 

Niestety nie miała szczęścia spółka konkurencyjna ACTION i ta sama kontrola skarbówki już takie nieprawidłowości wykazała. Urząd Skarbowy zażądał ponad 58 mln złotych w wyniku nieprawidłowych rozliczeń i spółka popadła w poważne kłopoty co odzwierciedla spadek kursu  i obecna jego wartość :


 Sądzę,  że w momencie kiedy umorzono postępowanie i przyznano że wszystkie rozliczenia były prowadzone prawidłowo znacznie wzrósł wizerunek spółki i pozytywne  postrzeganie jej przez inwestorów. To powinno procentować w przyszłości i stawiać ABCDatę w szeregu rzetelnych i uczciwie prowadzonych spółek giełdowych . Dodając jeszcze do tego nieustanny rozwój spółki  i przejęcia jak chociażby ostatnio S4E,  zakup tych akcji daje przesłanki do tego że mój obecny portfel zostanie istotnie wzmocniony .
Zresztą ostatnio słyszy się same dobre informacje na temat spółki jak chociażby:

23.02.2017




16 komentarzy:

  1. W moim przypadku to chyba najprostszy sposób czyli z pracy zawodowej. Po prostu oszczędzam i inwestuję. Nie pożyczam to nie muszę oddawać, nie mam presji dzięki temu akcje mogę trzymać bardzo długo. Jeśli widzisz lepszy sposób bardzo proszę o komentarz do wpisu. Pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak samo jak marceline mnie tez interesuję jak pozyskiwać kapitał.To zawsze jest najważniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Temat pozyskania kapitału jest ciekawy, ja swój opisałem jeżeli ktoś ma jeszcze lepszy proszę o o komentarz ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Znakomity wpis i bardzo ciekawy sposób na pozyskiwanie kapitału :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny wpis :) Podziwiam Twoją wiedzę w temacie! Moją pierwszą spółkę pomogła mi pozyskać spolka.org, później poszło już gładko - zaczęłam tak samo jak Ty traktować to jako hobby, zgłębiać wiedzę i dziś mam na swoim koncie małe osiągnięcia. Powiem tak - takie hobby wciąga. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie ciekawi czy kogoś zainteresowała pożyczka z poręczycielem aby zdobyć kapitał? Zastanawiam się nad taką opcją, potrzebuję szybko gotówki aby zainwestować, nie jest to wielka suma jednak zależy mi przede wszystkim na czasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pożyczka z gwarantem jest ostatnio bardzo popularna, można dostać nawet w 15 min na swoim blogu kredyty i pożyczki przedstawiam i opisuje różne oferty kredytowe.

      Usuń
  7. Pożyczka to czasami dobry sposób na realizację marzeń. NA co uważać przy zaciąganiu przeczytacie tutaj. Warto wybierać jak najkorzystniejszą ofertę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ważne, żeby pozyskiwać kapitał w jak najbardziej bezpieczny sposób i przemysleć ewentualne ryzyko strat.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem pewny że tym wątkiem zainteresuje się bardzo dużo ludzi.Jestem tego pewny.

    OdpowiedzUsuń
  10. Inwestowanie na giełdzie to ryzykowny sposób na powiększanie kapitału, nie każdemu się udaje.

    OdpowiedzUsuń
  11. Inwestować na giełdzie trzeba umieć. Na pewno na początek nie ma co wkładać w to wiele oszczędności. Można przecież wszystko stracić. I na pewno nie wszystko co się ma, tylko taką część której w razie czego nie będzie aż tak szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  12. Z chęcią poznajcie wszystkie informacje o spółkach? Ja jak najbardziej dlatego, dlatego bardzo jest mi znana strona http://www.business-media.pl/jakie-sa-rodzaje-spolek/ Chętnie czerpię stamtąd nawet podstawowe informacje, a jest ich tam mnóstwo.

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety o spółkach wiele nie wiem, ale nic straconego! Są takie strony, jak https://www.addony.pl/w-jaki-sposob-wycenia-sie-spolki/ na których możecie szukać sobie wszystkich potrzebnych informacji. Wydaje mi się, że śmiało skorzystacie sobie z tego, co jest Wam najbardziej potrzebne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam biznesplan, w którym jednym z pierwszych punktów jest kupno gotowej spółki. Jest to dla mnie dużo lepsze rozwiązanie i przekonała mnie do tego strona http://compatto.pl/jak-wyglada-kupno-gotowej-spolki/ Mam nadzieję, że wszystko pójdzie zgodnie z moim planem.

    OdpowiedzUsuń


www.maklerska.pl